Herfst - Reisverslag uit Bologna, Italië van Romy Tolboom - WaarBenJij.nu Herfst - Reisverslag uit Bologna, Italië van Romy Tolboom - WaarBenJij.nu

Herfst

Blijf op de hoogte en volg Romy

06 November 2015 | Italië, Bologna

Eventjes een korte update vanuit Bologna! Alles gaat goed hier; ik ben inmiddels over mijn griepje heen, alleen nog een beetje verkouden! Dat komt waarschijnlijk omdat het weer best wel aan het veranderen is. Overdag is het meestal nog vrij warm (vandaag bijvoorbeeld rond de 19 graden) terwijl het 's avonds al flink af kan koelen. Vorige week was het ook overdag vrij koud, niet veel meer dan 12 graden.. Het is dus een beetje per dag afwachten of ik me nou warm of koud kan kleden, en of ik met of zonder jas naar buiten kan haha. Maaar ik mag niet klagen want ik geniet echt heel erg van het mooie weer. Het is nu echt herfst dus de blaadjes beginnen te verkleuren en overal van de bomen te vallen. Dit geeft soms wel echt mooie plaatjes. Afgelopen week ben ik 2 keer met Linda (een Duits vriendinnetje, leren kennen op Italiaanse les) naar een park geweest om daar lekker van het zonnetje te genieten. Zie foto's.

Met diezelfde Linda ben ik vandaag ook wezen sporten. We wilden allebei wel graag iets aan onze conditie doen hier, helemaal door al dat vele lekkere eten... Dus toen zij we gisteren langs een sportcentrum geweest om te vragen hoe duur het was etc. We wilden graag mee doen in van die groepslessen; body workouts, zumba, dat soort dingen. En die man van het sportcentrum zei toen dat we de volgende dag - vandaag dus - wel een keer proef mee konden doen met de Total Body Workout, om te kijken of het ons wat leek. Nou pfffff ik kon wel merken dat ik de afgelopen 4 maanden niks aan sport heb gedaan hahaha. Ook merkte ik dat ik het wel gemist had, want ik Nederland sportte ik vaak toch wel 2 tot 3 keer per week. Om echter een abonnement aan te schaffen bij een sportcentrum moet je je in Italië eerst helemaal fysiek laten checken bij een dokter.. Ja vraag me niet waarom, maar als we dus vaker willen sporten moeten we dat eerst voor elkaar zien te krijgen. Daarna kun je dan een sportkaart kopen voor €25,- en dan kan je maandelijks sporten voor €38,-. Al met al nogal veel gedoe en geld, dus ik moet er nog even over nadenken of ik dat wil doen.

Verder heb ik vandaag met Indrè tickets gekocht om morgen met de bus naar Venetië te gaan!! Met de bus kost het namelijk maar 14 euro in totaal - met de trein ben je minstens 2 keer zoveel geld kwijt. We zullen dan ongeveer vanaf 12:00 tot en met 19:00 daar de tijd hebben. Ik hoop dat het er niet ál te druk is, en dat dit dus wel genoeg tijd gaat zijn om alles te zien wat we willen zien!
Ohja en de laatste update: van de week kwam ik erachter dat een van de docenten besloten heeft om het tentamen al op 30 november af te nemen. Oftewel; het is tijd om daar eens iets voor te gaan studeren!! Waar ik nu meteen maar eens aan ga beginnen; dan mag ik vanavond van mezelf nog eventjes de deur uit haha.



xxxxxxxx

  • 07 November 2015 - 12:06

    Loes:

    I like it!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Romy

Actief sinds 11 Sept. 2015
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 6229

Voorgaande reizen:

19 September 2015 - 31 Januari 2016

Mijn avontuur in Bologna

Landen bezocht: